Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Mednarodni posvet o kakovosti visokošolskega učenja in poučevanja

 

Ministrica za izobraževanje, znanost in šport, dr. Maja Makovec Brenčič se je v sredo, 6. aprila 2016, na Brdu pri Kranju udeležila mednarodnega posveta »Kakovost visokošolskega učenja in poučevanja«, ki ga skupaj organizirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport in Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja - CMEPIUS. Posvet, ki je bil usmerjena v izboljševanje procesov učenja in poučevanja v visokošolskem izobraževanju, je bil organiziran v sklopu programa Erasmus+, projekt EHEA.


Kakovost visokošolskega učenja in poučevanja postaja ena izmed osrednjih tem visokošolskih razprav in politik tako na mednarodni ravni kot doma. Tudi tokrat so strokovnjaki, ki soustvarjajo

slovenski visokošolski prostor, razpravljali o mnogih izzivih, ki jih prinaša sodobna družba. Študentska populacija postaja vse bolj raznolika, številčnejša, profesorji poučujejo vse več predmetov, skupine študentov so večje, večja je tudi dostopnost podatkov. V teh razmerah vztrajanje le na tradicionalnih pristopih, kot so množična enosmerna predavanja, ne zadostuje več.

 

Posvet se je začel z okroglo mizo, na kateri so sodelovali dr. Maja Makovec Brenčič, ministrica za izobraževanje, znanost in šport, Biljana Birač, predstavnica Ministrstva Republike Hrvaške za znanosti, izobraževanje in šport, dr. Manja Klemenčič, Univerza Harvard, članica programskega odbora konference, dr. Peter Purg, visokošolski učitelj, VŠU UNG in Klemen Balanč, študent FDV in EF UL, predsednik ŠOS. Udeleženci so bili enotni v mnenju, da je tema posveta izredno aktualna in pomembna. Ministrica dr. Makovec Brenčič je izpostavila, da moramo v Sloveniji dvigniti pomen zavedanja ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti. Dejala je, da se premalo zavedamo pomena zagotavljanja kakovosti, tako študenti kot profesorji, saj je to dvosmeren in vzajemen odnos, ki je na koncu osnova za kakovosten študij. "Zagotovo je eden od prvih korakov, ki jih lahko naredimo, opolnomočenje učiteljev in profesorjev, saj vseživljenjsko učenje pravzaprav postaja del vsakdana in se dotika nas vseh. Spremembe so tukaj in moramo jim slediti, da lahko zagotovimo kakovost, da se soočimo s študenti, ki morda od profesorja, še bolj kot pedagoškega vodjo, potrebujejo akademskega vodjo, saj so tehnologije vedno bolj napredne in podatki vedno bolj dostopni", je še dejala ministrica. Omenila je tudi novelo zakona ZViS in prehod na institucionalno akreditacijo, ki poleg avtonomije veča tudi odgovornost institucij in je korak zagotavljanju kakovosti.

 

V drugem delu dogodka so domači in tuji strokovnjaki v šestih vzporednih sklopih predstavili širok spekter primerov dobrih praks in ugotovitev temeljnih in aplikativnih raziskovalnih projektov v obliki delavnic, okroglih miz, predavanj in posterskih predstavitev. V okviru posveta so organizatorji prejeli več kot 100 domačih in tujih prispevkov predvsem iz držav Zahodnega Balkana ter nekaj iz Avstrije, Češke, Madžarske, VB in ZDA.