Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Državna sekretarka na okrogli mizi o zagotavljanju obravnav osebam z avtizmom

V Mariboru je bila v sredo, 17. aprila, okrogla miza o zagotavljanju obravnav za osebe z avtizmom. Pripravil jo je Strokovni center za avtizem, udeležila pa se je je tudi državna sekretarka Martina Vuk. Gre za pilotni projekt v okviru Javnega razpisa »Mreža strokovnih institucij za podporo otrokom s posebnimi potrebami in njihovim družinam«, ki je financiran iz Evropskega socialnega sklada in Republike Slovenije. Cilj je oblikovati model učinkovite podpore otrokom in mladostnikom z avtizmom, njihovim družinam ter strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju in drugih institucijah, ki bo služil kot osnova za oblikovanje sistemske podpore celostni obravnavi otrok in mladostnikov z avtizmom.

 

Državna sekretarka je na srečanju poudarila pozitivno vlogo strokovnega centra, ki ga je vzpostavil Center za sluh in govor Maribor. V njem so razvili strokovno in visoko kakovostno podporo otrokom, staršem, vrtcem in šolam. V sodelovanju s strokovnimi delavci ministrstva za izobraževanje so razvijali tudi nadgradnjo dela spremljevalcev.

 

»Na ministrstvu načrtujemo zagotoviti ustvarjanje ustreznega okolja za otroke s posebnimi potrebami v vzgojno-izobraževalnem procesu, zavzemamo se za zagotavljanje novih oblik pomoči, ki bi nadgradile delo stalnih in začasnih spremljevalcev. Skupaj s stroko je ministrstvo že pripravilo strokovna izhodišča za oblikovanje tovrstne pomoči, ki pa je ne moremo zagotoviti na kratek rok,« je dejala državna sekretarka. »Zato želimo poiskati kratkotrajno rešitev do sistemske ureditve  in sicer tako, da bi ponovili in nadgradili projekt izpred dveh let, ko smo za eno šolsko leto s pomočjo sredstev evropskega socialnega sklada zagotovili 200 delovnih mest asistentov v vrtcih in šolah. Upam, da bomo uspeli pridobiti sredstva za ta namen.«


Razmišljanje gre tudi v smeri uvedbe pomočnika učitelja/asistenta za delo z otroki s posebnimi potrebami, ki bo v pomoč v razredu, v katerega je vključen tak otrok. Opremljen bo moral biti s kompetencami in znanji, ki jih bo pridobil z ustrezno izobrazbo, izobraževanjem ali usposabljanjem v ustreznem strokovnem centru. »V prihodnjem letu je predvidena širša strokovna razprava o sistemskih rešitvah, izteka pa se tudi pilotni projekt v katerem smo oblikovali strokovne centre kot strokovno in kadrovsko podporo večinskim šolam in vrtcem. Izkazali so se kot ustrezna rešitev, ki jo je treba umestiti v sistem,« je dejala državna sekretarka in pozdravila konferenco, saj lahko »le skupaj lahko zagotovimo sistem, ki bo v pomoč otrokom, njihovim družinam in strokovnim delavcem«.