Skoči na vsebino

NOVICA

Minister dr. Pikalo gost izobraževalnega seminarja SVIZ za sindikalne zaupnike

 

Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) te dni v Portoržu organizira izobraževalni seminar za sindikalne zaupnice in zaupnike. Seminarja, kjer je bilo zbranih blizu 340 zaupnikov, se je udeležil tudi minister dr. Pikalo.

 

Med najbolj aktualna na področju vzgoje in izobraževanja trenutno sodijo vprašanja glede reforme šolstva, priprave nove Bele knjige, kjučnih prioritet v letu 2019, prenove kariernega sistema strokovnih delavcev s področja vzgoje in izobraževanja, ureditve delovnega časa učiteljev, nadomestila nadomeščanj in vloge učitelja v družbi. Zato je minister dr. Pikalo ta vprašanja naslovil že v uvodnem delu srečanja  Poudaril je, da bodo v prenovi Bele knjige lahko sodelovali vsi, ki ustvarjajo šolski prostor: starši, učitelji, ravnatelji, zlasti pa strokovni delavci in učitelji praktiki.

 

"Gre za dolgostezen proces, s katerim ne bomo hiteli. Veljavnost Beli knjigi poteče leta 2021 in najprej bomo dali prednost široki družbeni debati, saj je zame Bela knjiga v vprvi vrsti družbeni dogovor. kot odgovor na vprašanje, kaj pravzaprav želimo od slovenskega vzgojno-izobraževalnega sistema. Kot takšno razumem tudi današnje srečanje, na katerem se lahko odkrito pogovorimo o aktualnih vprašanjih in pogledih za naprej. Najprej se bomo lotili vseobsegajoče analize stanja sistema. Postavili si bomo ogledalo, pogledali kaj že imamo, česa nam primanjkuje, tudi mednarodno primerjalno. Ambicije niso male, so jasne, da naš šolski sistem ostane najboljši družbeni podsistem v Sloveniji in da še napreduje. Ne gre za to, da bi napredovali na mednarodnih lestvicah, gre zgolj za pregled stanja, za mesto, kje smo in kam še lahko sežemo. Ne bomo delali revolucij, sistem bomo nadgrajevali postopoma," je izpostavil minister in določil tudi okvirno časovnico oblikovanja tega strateškega dokumenta, ki načrtuje pripravo koncepta Bele knjige do konca leta 2019 in v letu 2020 oblikovanje končnega predloga, kateremu bodo sledile zakonske spremembe.

 

Izpostavil je še, da se ministrstvo sooča z mnogimi izzivi. Od sprememb na področju Zakona o izobraževanju otrok s posebnimi potrebami, nove strategije višjega strokovnega izobraževanja, prenove osnovnošolskega programa za odrasle, do ukvarjanjai z vprašanjem razmerja med poklicno in splošno maturo. Minister dr. Pikalo je ob koncu naslovil tudi vprašanje prenove kariernega sistema strokovnih delavcev v vzgoji in iizobraževanju in dejal, da je osnova za dober izobraževalni sistem tudi spodbujanje in omogočanje profesionalnega razvoja učitelja."Ideja četrtega naziva je ravno v tej vseživljenjskosti učenja, saj se mora najbolj izobraževati ravno tisti, ki uči in podaja svoje znanje ter izkušnje. Karierni razvoj učitelja naj se nikoli ne konča, oziroma naj se konča čim kasneje," je še izpostavil minister.

 

Sledila so vprašanja sindikalnih zaupnikov, tako s področja ureditve delovnega časa učitelja, ureditve nadomeščanj, spremstva otrok s posebnimi potrebami v povezavi z normativi in standardi v oddelku, kot tudi sprememb zakona o šolski inšpekciji in anonimnih prijavah ter o delu svetovalnih delavcev. Na srečanju so spregovorili tudi o varnosti na spletu, ki je po mnenju ministra izjemno pomembna tema, ki ji na ministrstvu namenjamo veliko pozornosti. Namen je z otroki in mladostniki spregovoriti o pasteh interneta in o tem, kako se pred njimi obvarujejo.