Skoči na vsebino

ARHIV

13. 12. 2012 Zasedanje mešane komisije med MIZKŠ in Komisariatom za atomsko in alternativne energije (CEA) Francija

11. decembra 2012 je potekalo 9. zasedanje mešane komisije med MIZKŠ in Komisariatom za atomsko in alternativne energije (CEA) Francija. Sodelovanje s CEA omogoča slovenskim raziskovalcem stik s skupinami, ki v okviru CEA na najvišjem znanstvenem nivoju izvajajo projekte s področja jedrskih znanosti. Področja sodelovanja vključujejo jedrsko varnost, razvoj nove generacije jedrskih reaktorjev, ravnanje z izrabljenim gorivom in radioaktivnimi odpadki, izmenjavo informacij o jedrski energiji, izobraževanje in usposabljanje, nove tehnologije za energijo, fuzijo, informacijske tehnologije, tehnologijami programske opreme in znanostmi o življenju (zlasti radiobiologijo, radiotoksilogijo, nuklearno medicino ). Posebna področja in oblike sodelovanja se lahko urejajo s posebnimi sporazumi med CEA in slovenskimi raziskovalnimi organizacijami.

Strani sta se seznanili z zadnjim stanjem na področju znanstvene in energetske politike v obeh državah ter opravili izbor projektov za obdobje 2013 in 2014. Potrdila sta sofinanciranje sedmih (7) projektov, ki jih bo slovenska stran sofinancirala v skupni vrednosti 420.000 EUR. Rezultati razpisa bodo objavljeni na spletni strani Agencije Republike Slovenije za raziskovalno dejavnost .

13. 12. 2012 Zasedanje slovensko-francoskega odbora za izbiro povezanih dejavnosti ("Program PROTEUS")

12. decembra 2012 je potekalo 19. zasedanje slovensko-francoskega odbora za izbiro povezanih dejavnosti ("Program PROTEUS"). Program povezanih dejavnosti Proteus je že 18 let glavni instrument sodelovanja med Slovenijo in Francijo. Program je nastal leta 1994 po podpisu krovnega sporazuma med vladama obeh držav leta 1992. V okviru projektov, ki jih skupaj financirata slovensko ministrstvo, pristojno za izobraževanje, znanost, kulturo in šport ter francosko ministrstvo za zunanje zadeve, se sofinancirajo kratki obiski tako slovenskih raziskovalcev in študentov v Franciji kot francoskih v Sloveniji.
Glavna področja znanstvenega sodelovanja od ustanovitve programa so: biologija, medicina, zdravje, kemija in inženirstvo. Od ustanovitve programa Proteus je bilo skupno financiranih že preko 250 projektov od preko 400 vloženih kandidatur.

Odbor je ocenil vse vloge za prvo leto glede na njihov znanstveni interes, prednostne usmeritve v znanstvenem sodlovanju med državama in glede na razpoložljiva finančna sredstva na obeh straneh. Strani sta sprejeli 10 projektov, od tega pet novih s področij fizike, kemije, biologije, IKT in humanistike v skupni vrednosti 80.000 EUR za dve leti. Rezultati razpisa bodo objavljeni na spletni strani ARRS